ראשית דבר מנוע תריס חשמלי נקרא גם מנוע צינור להבדיל משאר המנועים שיש בהם מגעי פחם,

במנוע צינור הכוח מבוסס על אורך המנוע,קוטר המנוע הקבל שבו מספר ליפופים של הסליל,וקוטר הסליל,
כיום בכול מנוע ישנו טרמוסטט שבא להגן על המנוע כאשר הוא מתחמם או נכנס לתקלה של עומס יתר,
החלפת מנוע
בזמן החלפת מנוע יש להתחשב במספר פרמטרים כדי לקבל אריכות חיים למנוע .א יש למדוד את האורך והגובה של התריס ,לבדוק ממה עשויים השלבים,לחשב את משקל התריס,יש לחשב את זמן הפעולה של הרמת התריס =זמן עבודה,

גם רוחב התריס משפיע על השיקול להתקנת מנוע חדש, על פי נתונים אלו נוכל לדעת מה המנוע המתאים ביותר עבור הפתח שלנו .ולהוסיף מקדם ביטחון למשקל .

ישנם מנועים עם אוזניים, מנועים עם ראש מנוע עגול,מנועים שמתכוננים על ידי 2 לחצנים,מנועים שהכיוון נעשה על ידי סיבוב ברגי הכיוון. כדי לשמר על מנגנון הכיוון ועל ראש המנוע יש להקפיד לשים את הנצרה על הלחצנים בחברות מסוימות כמו סומפי,לבדוק שהכבל חשמל מהודק ליד התושבת ולא רופף.
שלבים מתפרצים
לשים דגש על תקינות השלבים ברגע שנופלים השלות בטחון מהשלבים יש לודאות שבעל המקצוע ישלוף את התריס החוצה ויעבוד על הכנסת שלות חדשים [כרוך בתשלום נוסף]לא במסגרת התיקון. וזאת מכיוון שכול שלב שלא במקומו שוחק את ברגי הכיוון,הורס אותם,או משנה את כיוון המנוע מקור לתקלות רציניות,בנוסף לכך כול שלב מתפרץ יכול במשך הזמן לקצר את המנוע ,ואז החשמל בבית נופל.לכניסה לאתר לחץ כאן

כאשר באים להחליף מנוע או רצועות ישנם חכמים בלילה אשר דוחפים בורג ארוך או קודחים את המנוע יש להיזהר על המנוע, כול חריץ במנוע מוריד מהאיכות ומהאחריות. מה שקורה הבורג הופך להיות סכין חריטה,והוואל הופך להיות המחרטה ,כך מנוע נשבר או נחתך לשניים. אין בשום פנים לחבר מנוע חתוך לא בעזרת ברגים ולא בעזרת ריתוך "ברכה לבטלה" וכן יגרום בכול פעם לקצר בבית,

